19 Ağustos 2012 Pazar

Sir Lord Baltimore


"Bu saçma isimle nereye kadar!" demiştim, bilgisizlik böyledir işte. Tavsiyelere kulak asmamak olmazdı yine de, buldum arşivledim. Ve listeye akan ilk şarkıyla fikrimi saniyeler içinde değiştirdim. Ain't Got Hung On You  dedi John Garner. Anladım ki define haritasını bulmuşum ben.
1968 çıkışlı Amerikalı bir rock müzik grubu Sir Lord Baltimore.

3 kişilik kadrosu
John Garner- vokal- davul
Louis Dambra- gitar
Gary Justin- bas gitar
şeklindedir.

1970 tarihli Kingdome Come albümü oldukça iddialıdır ve muhteşem gitar riffleriyle dönemin devlerinin yanına ismini yazmıştır. Tutuşma sıcaklığında bir Master Heartache ile başlar albüm, tempoyu düşürmeden Hard Rain Fallin ile devamını getirir. Albüme ismini veren Kingdome Come çoğu parça için uzun kabul edilebilecek 6:39'luk süresine rağmen bitmesin istenecek güzelliktedir.

1971 tarihinde piyasaya çıkan Sir Lord Baltimore albümü ise Man From Manhattan ile açılış yapar. Ve bir daha da kapanmaz. Çünkü bu parça akla zarar güzelliktedir. Bu kez gerçek bir şaşkınlık yaşatır Sir Lord Baltimore dinleyicide. Kayıtlara ikinci gitarist olarak katılan Louis Dambra'nın kardeşi Joey Dambra ile birlikte 4 adam zamanın en yenilikçi kayıtlarından birine imza atmıştır. Melodilerdeki devinim 32 dakikalık bir gönüllü esaret yaratır.

Bu iki albümün ardından 1994 ve 2003 yıllarında Kingdome Come/Sir Lord Baltimore adıyla bir toplama albüm, 2006 yılında ise Sir Lord Baltimore III Raw isimli bir başka çalışma piyasaya çıkaran grup zamanın değerli müzisyenlerini önemli ölçüde eklemiş ve günümüzde hala hayranlıkla dinlenebilecek müzikler yaratmayı başarmıştır.


Hiç yorum yok: