8 Nisan 2009 Çarşamba

Alain Goraguer - La Planète Sauvage (1973)

Öff ya bıktım bu tembelliğimden valla yaa. Sözde bir aydır bir şeyler ekleyecem blog'a. Bi şunu ekleyeyim diyorum bi bakıyorum fikir değişmiş başka bi albüme karar kılmışım. Haliyle tembellikten onu da erteleyince başka bi albüm geliyor akla, bu böyle bir şey yapmadan geçiyor. Geçen gün TV’de Zeki Alaysa - Metin Akpınar filmlerinden “Nerden Çıktı Bu Velet” vardı, havaalanı sahnesinde çalan fon müziği duyunca hah dedim boşver diğerlerini bunu ekleyeyim. Çıkardım HD’den bir haftadır sarkıyor yine. Yok abi adam olmaz benden alamadim da zati :)

Neyse albümümüz, film'in yönetmenliğini Fransız animasyoncu Rene Laloux yaptığı film ve albümün de aynı adı taşıdığı La Planete Sauvage (Fantastik Gezegen). Film, dev yaratıklar ile küçük insanlar arasındaki mücadeleyi anlatıyor.1973 yapımı film animasyon dalında döneminin en iyi filmlerinden biri olarak gösteriliyor, tabi bunda filmin müziklerinin yeri tartışılmaz. Alain Goraguer'in çeşitli sanatçılarla da çalışmaları olmuş bir başka film müziği albümü de Go-Go-Goraguer. Albüm için aslında birkaç melodik yapının farklı versiyonlarından oluşuyor diyebiliriz. Birbirini tamamlayan 25 kısa parçadan oluşan albüm, saykodelik teknikleri zorlayan hatta rahatsız edici, şiirsel, kozmik bir başyapıt. Beğeneceğinize eminim ama rahatsız olmayacağınızı garanti edemem.

LA PLANETE SAUVAGE

1 - Déshominisation II (00:56)
2 - Déshominisation I (03:50)
3 - Générique (00:44)
4 - Bracelet (01:27)
5 - Ten et Tiwa (01:46)
6 - Maquillage de Tiwa (01:17)
7 - Course de Ten (00:53)
8 - Ten et Médor (01:47)
9 - Ten et Tiwa Dorment (01:49)
10 - Ten Est Assomé (00:45)
11 - Abite (00:52)
12 - Conseil des Draags (00:56)
13 - Hommes - La Grande Co-Existence (01:15)
14 - Femme (2:12)
15 - Mira et Ten (00:44)
16 - Mort de Draag (00:52)
17 - L'oiseau (02:28)
18 - La cité des Hommes Libres (00:51)
19 - Attaque des Robots (02:05)
20 - Longue Marche (02:16)
21 - Fusées (02:20)
22 - Générique (02:07)
23 - Strip Tease (02:24)
24 - Méditation des Enfants (01:33)
25 - Vieille Meurt (00:46)

8 yorum:

yonçin dedi ki...

http://www.upload.gen.tr/d.php/s5/pmi43y4j/Alain_Goraguer_-_La_Plan__te_Sauvage-1973.rar.html

Jamais dedi ki...

nerden aklına geldi yaw!hastasıyım

Gentleoctopus dedi ki...

animasyonu var bende bunun. izlemeyenler haber versin. bi güzellik yapalım. :)

Jamais dedi ki...

gereksiz bilgi veresim geldi benim de şimdi...Aslında filmdeki karakterlerin dizaynı fransız desinatör roland topor'a ait.Adı geçen eleman kendine özgü psikedelik bir tarza sahiptir.Ayrıca roman polanski'nin the tenant filminin senaryosu bu topor denen adamın aynı adlı romanından uyarlanmıştır..

Gentleoctopus dedi ki...

he he.. Jamais.. Demir Kelebek Gereksiz İşler Kulübü olduğumuzu unutuyosun galiba.. Bizim için gereksiz bilgi yok ki :) şaane olmuş ben de ek yapmadan duramayacağım. Enteresan bi adamdır Topor. Desinatör (illüstrator) olmasının yanı sıra ressam, yazar, şair ve film yapımcısıdır. Japon vokalist Megumi Satsu için 2 şarkı yazmıştır. Werner Herzog'un Nosferatu'sunda aktör, Les Temps Morts ve Les Escargots'da film yapımcısıdır. 61-65 arasında Fransa'da yayınlanan Hara Kiri isimli dergiye katkıları olmuştur. Türkçe'de (benim bildiğim kadarıyla) 3 kitabı yayınlanmıştır: Joko'nun Doğum Günü, Toptopor ve Alis Harfler Diyarında.

Louis Cyphre dedi ki...

o diil de ben tenant'ın hastasıyım

KozmikKedi dedi ki...

yaaa ben bu filmi izlemedim bana bi güzellik yapsanıza :)

no more heroes dedi ki...

üstteki link açılmıyor, bayadır bu albümü arıyorum. rapide filan upload edebilecek biri varsa baştacı edicem onu +rep vericem hatta ^^