9 Nisan 2009 Perşembe

Red Noise - Sarcelles - Lochéres (1971)

Bazı gruplar vardır dinlediğinizde öyle bir izlenim verirler ki sanırsınız bu adamların müzik yapmak gibi bir gayeleri yok. Can sıkıntılarını dağıtmak, hoşça vakit geçirmek, kafalarına göre takılmak amaçları. Saçma sapalığı müzik literatürüne bile sokarlar hatta. Free jazz - rock diye adlandırabileceğimiz bu albümde adamlar doğaçlama yeteneklerini kullanıp müthiş parçalara imzalarını atmışlar. Örneklemek gerekirse; Frank Zappa, Xhol, Ennexus Quam karışımı diyebiliriz albüm için. Hatta esinlenmişler desek daha da doğru olur belki de.

İlkokul günlerimde 23 Nisan’da bando için istekli öğrenciler ararlardı öğretmenler. Hepimize borazan verirler çalın bakalım derlerdi. Manyak sesler çıkardı o zaman datt dütttt diye. Ben ses bile çıkartamazdım ne yazık ki nefesim yetmezdi. Bi süre sonra da biraz alışınca, bi melodi tutturup beceriksizce aynı şeyi çalar dururduk, yani dururlardı. Bunları niye anlatıyon derseniz, bu albümü dinlerken o günleriniz aklınıza gelecek sizlerin de ondan.

Albüm kısacık kozmik tuvalet isimli parçayla başlıyor sifon çiş sesleri falan, sonra da adam ellerinizi yıkamayı unutmayınız diyor, kafaları çekmiş sarhoş adamların şarkı söylemelerine benzer komik bir şekilde devam ediyor. Adamlar takmışlar tuvalete dalgalarını geçmişler o bi kesin. Galactic Sever Song adlı parçaya geldiğinizde ise vay diyorsunuz adamlar enstrüman kullanmayı biliyorlarmış meğer. :) (Anlayabildiğim kadarıyla sözler için aynı şeyi söyleyemesem de) Final 18:56 dakikalık parçada ipler kopuyor zaten, hep birlikte uçuşa geçiyoruz. Umaguma vari bi atmosferde saksafon ve orgların uçuştuğu başka bir dünyada buluveriyoruz kendimizi.

70'li yıllar Fransa’sı öğrenci hareketlerinin yoğun olduğu bir zaman olduğundan grup müzikal ve politik görüşte anlaşmazlığa düşüp dağılmış. Ayrıca grubun kurucusu gitarist ve vokal Patrick Vian'ın Buruits et Temps Analogues adında 1976 tarihli bir çalışması var. Ek olarak (68-70) arası grupta yer alan saksafoncu Francis Lemmonnier'in Komınter adlı grubu vardır. 1971 tarihli tek albümü fevkaladedir bilginize...

Kısacası nefis bir jazz-rock albümle karşı karşıyayız. Keyfini çıkarın. Bir kaç sefer dinlemeden de, acele karar vermeyin.

RED NOISE

Patrick Vian / Gitar, Vokal
Jean-Klaude Cenci / Saksafon, Flüt, Vokal
Daniel Geoffroy / Bass, Vokal
Philip Barry / Davul, Gitar, Vokal

SARCELLES - LOCHERES

01 - Cosmic, Toilet Ditty
02 - Caka Slow - Vertebrate Twist
03 - Obsession Sexuelle No. 1
04 - Galactic Sewer Song
05 - Obsession Sexuelle No. 2
06 - Red Noise Live au Cafe des Sports
07 - Existential-Import of the Screw-Driver Eternity Twist
08 - 20 Mirror Mozarts Composing on Tea Bag and ½ Cup Bra
09 - Red Noise en Direct du Buffet de la Gare 2nd Partie
10 - A la Memoire du Rockeur Inconnu
11 - Petit Precis D'instruction Civique
12 - Sarcelles C'est L'avenir

6 yorum:

yonçin dedi ki...

http://www.upload.gen.tr/d.php/s5/jkyv7tby/Noise-Sarcelles-Locheres_1971__patrick_vian_.rar.html

tormator dedi ki...

Bloğunuza emeği geçen herkese selam. Eğer kabul ederseniz, bir grafiker olarak görsellik açısından önerim olacak.
Siyah zemindeki gri yazıları okumakta zorlanıyorum. Acaba renkleri değiştirmeyi düşünür müsünüz? Örneğin gri olan metin rengini daha da açmak (beyaza yaklaştırmak) gibi. Ya da zemin rengini açıp, metin rengini koyulaştırmak gibi.

Harley Davidson dedi ki...

Öneri açısından çok teşekkür ederiz. Lakin daha önce siyah zemin üzeri beyaz yazı kullanıyorduk ve bu konuda sık eleştiri aldık metin rengi patlıyor ve okuyamıyoruz diye. Çeşitli renkleri denedik. Hep eleştiri aldık. Tam artık bitti herhalde bu sorun derken senden bi eleştiri geldi bu konuda. Bi grafiker olarak söylüyorum ki herkesi aynı anda memnun etmek imkansız. :) saldık çayıra kayıran kayırana hesabına döndük biz de. Bu arada yardıma ihtiyaç duyduğumuz bir dolu konu var. Yardım etmek istersen biz yardım almaya da hazırız. :)

tormator dedi ki...

Elimden gelebilirse sakınmam :)

Gentleoctopus dedi ki...

oo ne güzel, sorulara acil cevaplar veriliyor. blogu böyle görmek güzel. madem yardım konusunda elimizden geleni sakınmıyoruz.. o vakit gentleoctopus@gmail.com adresinden haberleşelim tormator.

KozmikKedi dedi ki...

ders çalışılmıyo bu albümle fena bişey sağol yonçin:)