16 Aralık 2008 Salı

Kvartetten Som Sprängde – Kattvalls (1973)

Bu albümü eklemek bana düşer sanırım. :) Adını “Birger Sjöberg” adlı bir yazarın 1924 yılında yazmış olduğu kitaptan alan bu İsveçli grup, 3 kişiden oluşmasına rağmen aslında 4 kişi olarak kuruldu.

Grubun ismi Kvartetten Som Sprangde (The Quantet that Blew Up), yani "Patlayan Dörtlü" anlamına gelmektedir. :) Ancak Margareta Söderberg (Vokal), yani grubun dördüncü elemanı, müzik anlayışının grup ile örtüşmediğini düşündüğünden gruptan ayrılmış. Grup da isim değiştirmemiş ve vokalist olmadan enstrümantal olarak devam etmişler. Bence çok da isabetli olmuş. Vokal bu müziğe ne derece yakışırdı bilemiyorum.

Tarz olarak Fusion’a (Jazz-Rock) yakın dururlar. Tabi az biraz psychedelic ve folk’a teğet geçerler. Santana’yı andıran bir havaları olduğu kabul edilir, ki ben de aynı fikirdeyim. Grupta ilk dikkati çeken bir basistlerinin olmaması. Hellman, bas işini klavye ile halletmiş. Diğer bir husus da yine aynı adamın kullandığı Hammond B3…Harika bir atmosfer yaratmış. Sjöberg’in gitar kullanımı -ki bazı bölümlerde çift gitar kullanmıştır- Santana’yı andırır. Ek bilgi olarak 1978 yılında çıkardığı “finn” adında birde albümü bulunmaktadır. O da ayrıca tavsiye olunur. ABBA ile yaptığı çalışma belki sizi ilgilendirebilir ama ben ilgilenmiyorum.

Albüme gelince; baştan sonaa aynı kalite ve güzellikte devam eden şarkılardan oluşur. Gitarın ve Hammond’ın sürüklediği bir atmosferde yüzen şarkılardan oluşan albümde neredeyse tüm parçalar birbirinden güzeldir. Subjektif olarak “Gånglåt Från Valhallavägen” birkaç milim daha ileride sanki.

Scandinavian Prog (:)) tarzının önemli gruplarından biridir. Ne yazık ki sadece bir albümleri var. 3 kişi ile daha ne yapılabilir bilmiyorum. Harika bir albüm. Keyfini çıkarın.

KVARTETTEN SOM SPRÄNGDE

Rune Carlsson / Davul
Fred Hellman / Klavye, Hammond
Finn Sjöberg / Gitar, Flüt

KATTVALLS

1 - Andesamba (5:11)
2 - På En Sten (4:30)
3 - Gånglåt Från Valhallavägen (8:49)
4 - Kattvalls (4:49)
5 - The Sudden Grace (4:53)
6 - Vågspel/Ölandsshuffle (7:18)

8 yorum:

yonçin dedi ki...

şahane bi albüm tam benlik hammond sevenler kaçırmasın böyle içtenlikle yapılmış enstrümantal albümler bitiriyo beni yaw..teşekkürler

Jamais dedi ki...

rapid izin vermiyo indirmeye.collector's account'ına taşıman gerekiyormuş dosyayı sanırım.bi bakıverseniz.....

Jamais dedi ki...

teşekkürler

emptytrashcan dedi ki...

yer yer yarattığı depresif havaya rağmen, hammond müziklerine inanılmaz eğlenceli bi hava katmış.
ikinci parça bana focus'u hatırlattı fena halde, yan flütten kaynaklanıyor olsa geerek

emptytrashcan dedi ki...

yer yer yarattığı depresif havaya rağmen, hammond müziklerine inanılmaz eğlenceli bi hava katmış.
ikinci parça bana focus'u hatırlattı fena halde, yan flütten kaynaklanıyor olsa geerek

Adsız dedi ki...

merhabalar, blog da emeği geçen herkesi gerçekten kutluyorum, bu işi zevkle yaptığını düşünüyorum blogdaki herkesin.gerçekten eşsiz albümler var.gerçekten müziğe gönül vermiş insanların hala nefes alıyor olduğu görmek beni de sevindiriyor.
son olarakta linkler ölmüş, bilginize.

yukardaki adsızda benim dedi ki...

ulan bu kadar yavşaklık yapılırmıymış ya bi albüm istemek için hayvan.

Adsız dedi ki...

http://yadi.sk/d/-Lx943w7FL9Lp