28 Şubat 2008 Perşembe

Lynyrd Skynyrd - Second Helping (1974)

Kendi adıma kafamın yerine gelmediğini belirterek başlıyorum. Bi anda konunun ilk başladığı yere doğru bi ziyaret gerçekleştirince, akıllara kazınmış ama zaman içinde keşfedilen yeni şeylerin peşi sıra unutulmuş olanlara saygı duruşunun bitmemesini istemek gibisinden bi ruh hali içine girdim. Son zamanlarda kendimi toplayamıyor olmam anlaşıldığı üzere yazıya da yansıyor. Ama olsun... gün gelir ben de normale dönerim.

Kimse tanımıyorum demesin bu grubu. Öyle ya da böyle mutlaka dinlenmiştir. Genelde Amerikan filmlerinde fon müziği oluşturur ve çoğu insan da oradan hatırlar. Steve Buscemi'nin Con Air filmindeki repliği başta ben olmak üzere biçok arızalının beyin kıvrımlarına kazınmıştır. Fonda Lynyrd Skynyrd - Sweet Home Alabama çalmaktadır ve dehşetengiz katil rolündeki Buscemi yanındakine dönüp "Ne kadar ironik di mi, düşmek üzere olan bi uçaktayız ve üyelerinin yarısı düşen bi uçakta ölmüş olan bi grubun parçasını dinliyoruz" der. Adamların şansızlığı da bu işte. Gruba sesini veren Ronnie Van Zant da dahil olmak üzere bi dolu grup elemanı uçak kazasında ölmüş, hem de 1977 yılında. Devam etseler de müzik yapmaya Ronnie'siz tat vermemektedirler. İlk albümle önemli çıkış yapmış olsalar da bu albümdeki Sweet Home Alabama parçası yüzünden (ki kişisel takıntılardan biridir) burada yer almaya hak kazandılar.

LYNYRD SKYNYRD

Ronnie Van Zant / Lead & backing Vokal
Garry Rossington / Gitar
Allen Collins / Gitar
Ed King / Slide Gitar, Ritim Gitar, Bass Gitar
Billy Powell / Klavye
Leon Wilkeson / Bass gitar
Bob Burns / Davul

SECOND HELPING

1 - Sweet Home Alabama (4:43)
2 - I Need You (6:55)
3 - Don't Ask Me No Questions (3:26)
4 - Workin' For MCA (4:49)
5 - The Ballad Of Curtis Loew (4:51)
6 - Swamp Music (3:31)
7 - The Needle And The Spoon (3:53)
8 - Call Me The Breeze (5:09)

7 yorum:

Adsız dedi ki...

http://rapidshare.com/files/95590116/2Helping.rar

skoer dedi ki...

adlarını okullarından bir hocanın adından esinlemeleri gibi bir abukluklarını hatırlıyorum.

Gentle Octopus dedi ki...

Aynen öyle. Leonard Skinner. Sürekli atıştıkları beden hocasıymış.

luneris dedi ki...

con air deki replik hakkaten de kazınmıştır hafızaya..

Metal_Gods dedi ki...

Gerçektende Ronnie'siz dönemi bende beğenmiyorum hiç.Teşekkürler yorum için Lynyrd Skynyrd albüm yorumu yazan insanları tanımak çok mutlu etti beni :)

yonçin dedi ki...

yeni link: http://www.upload.gen.tr/d.php/s14/ppanar9f/Lynyrd__kynyrd_1974_Second_Helping.zip.html

Unknown dedi ki...

woooww! böyle bir siteyle karşılaşmak bu saatte beni gerçekten çok şaşırttı. Lynryrd Skynyrd konulu bir yazı yazmaktayken size denk geldim.bu grubu tesadüfen dinledim ve o günden beridir dinlemekteyim. iyiler.